top of page

שלום דנוף - ה-30

  • Apr 5, 2024
  • 1 min read

Updated: Apr 10, 2024


אחרי חודש העזתי והסתכלתי בפעם הראשונה על תמונות שלך בטלפון. בחודש האחרון כל פעם שאני מנסה להתפנות בשביל להבין מה אני מרגיש, הדבר הראשון והיחיד שעולה בי זה כעס. כעס שבהתחלה מופנה אליך. אמרו לי בשבעה שאנחנו מרשים לעצמנו לכעוס רק על מי שאנחנו באמת אוהבים. אני לא יודע אם המשפט הזה נכון תמיד, אבל אני יודע שהוא נכון במקרה הזה.

בעשר שנים האחרונות, לאט לאט, בנינו לנו פה חיים משותפים. חיים על כל המשתמע מזה, שיש בהם בנוסף לקרבה, לצחוקים, לחיבורואהבה, גם גבולות, מרחק, חוסר הסכמה ויכוחים וכעס. אבל הם בפירוש משותפים, שזורים יחד, כאן במדבר הזה, בסביבת מצפה שלנו.

מהרגע שאתה אלון וצור לקחתם אותי לטיול המופרך ההוא בגולן, החיים האלה התחילו במסלול של התקרבות. בחסות אין ספור שעות של טיולים, ארוחות, שיחות, פעולות, צוותים, משימות, אחריות, משחקי קופסא, מדורות ופיצות. הפוטנציאל שלנו התחיל להתממש.

הוא לא יתממש יותר. ובגלל זה אני כועס.

הכעס לא יעלם, הוא לאט לאט יפנה מקום לעוד תחושות, רכות יותר. לעצב, געגוע, חמלה, דאגה, אהבה והוקרה. אבל הוא לא יעלם. כי הפוטנציאל שלנו לא ימומש יותר. לא בצורה שאנחנו דמיינו.

אני רוצה לבקש על זה סליחה. סליחה שלא ממישתי יותר את הפוטנציאל שלנו. סליחה שאני כועס ושכעסתי. וסליחה שאנחנו מדברים עליך עכשיו כשאתה לא פה.

אני אמשיך לעשות איתך משימות ולבנות את החיים שלנו פה.

אנחנו נמשיך לטייל, לשוחח, לקחת אחריות על דברים ואחד על השני, לשחק ולצחוק יחד. בלעדייך, אבל זה גם לא יהיה בלעדייך, כי אתה פה איתנו, וגם בתוך כל אחד מאיתנו, בדברים העברת והטמעת בנו.



Recent Posts

See All
ניצן זגן - אזכרה 3 שנים

לפני חודש חלמתי שאתה מת. זה היה מאוד מאד עצוב. היית בחול בכלל ואני הייתי צריכה למצוא טיסה כדי להגיע להלוויה... יומיים אחרי פגשתי כל מיני אנשים מהקיבוץ. הם כולם שכבו על הארץ כמו שטיח ובכו, הצטרפתי לשטי

 
 
 
רוני כהן בראון - אזכרה 3 שנים

שוחי לא רציתי לכתוב השנה אני שונאת את זה שהכל זכרונות. שאתה לא ממשיך לחיות ולייצר איתי חוויות ושיחות וצחוקים. כמובן שהדחקתי את האזכרה עד הרגע האחרון, עד שאין ברירה לפתוח את תיבת הפנדורה של הכאב והגעגו

 
 
 
רתם שעני - אזכרה 3 שנים

שחר שלי, שלנו, שלוש שנים. שלוש שנים שאני מנסה ולא מצליחה לדייק את המילים. המילים עלייך, על האדם האדיר שהיית, על לכתך מאיתנו, ואת המילים על החלל האינסופי שהשארת מאחוריך. נפגשנו לראשונה, אם אני לא טועה,

 
 
 

Comments


© Powered and secured by Wix

bottom of page